keskiviikko 4. helmikuuta 2015

Pohdintaa häämekosta

Olen miettinyt, haluanko yhden vai kaksi häämekkoa? Mitään raskasta pönöttävää pukua en usko päälleni pukevan, vaan pikemminkin kevyen mekon. Siinä saisi olla jotain keijukaismaisen keveää (eikö olekin yllättävää?). Minulla ei ole selkeää käsitystä, mitä haluaisin. Mutta yllätyksekseni olen todennut, että taidan haluta lyhyen helman. Se voisi hyvinkin olla takaa pidempi, mutta edestä kuitenkin lyhyt. Vaikea kuvitella, että haluaisin raahata raskaita helmoja maata pitkin bileissämme. Se ei sopisi yhtään muuhun tunnelmaan. Eikä kumppari haaveisiini. ;)


Perhepiirissä pidettyihin kirkkohäihinkään en osaa kuvitella mitään "kunnon" pukua. Koska siinä hintakin todennäköisesti hyppäisi taas pilviin. Alunperin mietin pitsistä kotelomekkoa tai muuta tyylikästä kotelomekkoa kirkkoon ja jotain keveän hulmuavaa takapihajuhliin. Mutta hiljalleen alan kääntyä ajatukseen, että parasta olisi löytää yksi täydellinen mekko, jota voisin pitää kahtena päivänä! Lisäksi mekolle asettaisin kriteeriksi, että sitä voisi  mahdollisesti käyttää myös muissa juhlissa tulevaisuudessa.

Luulen haluavani vaalean mekon. Se, onko väri kerma, beige vai lumenvalkoinen, ei ole oleellista. Muutenkaan en ajatellut katsella mekkoa mistään hääosastolta tai hääpukuliikkeistä. Olen huomannut, että kun mihin tahansa liittää sanan "hää", hinta hyppää tuntuvasti. Juhlakampaus voi maksaa 50 euroa, mutta jos se on hääkampaus, niin 80 euroa. Juhlameikki on 30 euroa ja häämeikki 50 euroa. Juhlapuku on 150 euroa, hääpuku 1000 euroa.


Itseasiassa en ole asettanut itselleni mitään rajoitetta, mistä pukua en saisi löytää. Mies ilmoitti, ettei halua minun aivoituvan mistään henkkamaukan mekossa. Mutta jos satun löytämään täydellisen mekon sieltä, niin aion vain olla kertomatta hänelle, mistä mekko on peräisin. :D

Eniten toivon, ettei minun tarvitse tyytyä kompromissiin. Kyllä häämekko on aina häämekko ja sen toivoisin olevan täydellinen, enkä jotain sinnepäin. Monen muun asian suhteen olen sitä mieltä, että ei ole niin justiinsa. Mutta kyllä tytön pitää astua avioliiton satamaan juuri siinä mekossa, joka tuntuu yhtä oikealta kuin sulhanenkin. Toisaalta. Kyllähän pappi varmasti vihkii, vaikka astelisin alttarille collegehousuissa ja t-paidassa. Kaikki on niin suhteellista.

2 kommenttia:

  1. Molemmat ovat oikein kauniita pukuja! Onneksi sinulla on vielä reilusti aikaa etsiä sellainen puku, jossa ei tarvitse tinkiä mistään. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, koska mitä enemmän olen selannut vaihtoehtoja, sitä enemmän pääni on sekaisin. :D

      Poista